donderdag 1 december 2011

DOOR: het thema vandaag

Donderdags wordt hier een thema opgegeven, waarmee je aan de slag kunt. Het is de bedoeling een foto te plaatsen, die aansluit bij het thema. Vandaag dus "DOOR" = deur.
Ik heb mijn fotobestand maar eens doorgespit, want ik wilde niet een "gewone" op de foto zetten.
De volgende foto kwam ik tegen:
De oude houten kerk van Urnes in Noorwegen. Een prachtig, oud kerkje, hoog boven een fjord. Je moet moeite doen om 'em te vinden en te bezoeken. Maar dan heb je ook wat.
Zoals je ziet toegankelijk via een poort. De kerk is ommuurd, en dat hield de wilde dieren , die er vroeger rondstruinden, tegen.



This is the old wooden church of Urnes in Norway. Worth to visit if you're in that beautiful country.
As you see there is a wall of stones around the church, that's because of the wild animals. They could not come into the church. There is a little gate in that wall through which you can enter the building. And then you reach the door. That picture I found on wikipedia. 



Lees hier wat wikipedia over deze kerk schrijft.
Op datzelfde wikipedia kwam ik de deur van de kerk tegen.

6 opmerkingen:

  1. Wow, moooiiieee deur zeg, die wil ik hier wel in huis ;-)

    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig versierde deur! Zo'n deur verwacht je eigenlijk niet bij de 'eenvoudige' staafkerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder he, dat zo'n eenvoudig kerkje, zo'n mooi bewerkte deur heeft ..... moet misschien wel een extra gevoel van welkom geven ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel bijzondere kerk en een nog meer bijzondere deur. Een juweeltje temidden van het natuurschoon. Mooie foto. Wie zou deze kerk bezoeken? Is er een dorpje in de buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo dat ziet er apart uit, had ik niet verwacht bij zo'n kerkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej hej Corry, prachtige kerk, toch weer heel anders dan in Zweden.
    Ik krijg geen updates van je blog, lastig dat het niet goed werkt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen