vrijdag 25 november 2011

Tegenstelling: Geloof - ongeloof

Vrijdag is de dag van de tegenstelling. Bedacht door Melody. Vandaag dus: geloof versus ongeloof.
Moeilijk om daar iets concreets van te laten zien. Bij Melody kun je wel een heel ontroerende uitbeelding zien. Ik hou het hier bij 2 foto's van de kerk van mijn jeugd. Allereerst eentje van het z.g. liturgisch centrum zoals ik die mij het best herinner:
Hieronder een foto van de kerk na een verbouwing. Zo ziet íe er nu uit. (2 jaar geleden....)

Het enige wat volgens mij niet vernieuwd is, zijn de borden boven de deuren. Daar staan de te zingen psalmen en liederen op vermeld.

En nu hoop ik maar, dat jullie geloven, dat dit echt de kerk in Nijverdal is.. Bekend in Nijverdal? Hij staat aan de Grotestraat (doorgaande weg van Zwolle naar Almelo), dichtbij de supermarkt, die op dit moment Jumbo heet. (Benieuwd of dat blijft na de fusie met C1000  (gisteren groot in het nieuws)).

3 opmerkingen:

  1. Ik geloof je op je woord lieve dame, jij liegt niet weet ik!


    Liefs en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker de eerste foto vind ik mooi, wat mij dan gelijk opvalt zijn de lange stokken met de collectezakjes ........ die ken ik van vroeger, toen ik met mijn ouders mee naar de kerk moest.

    En wees gerust, ik geloof je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat moet ik dan maar geloiven ;)
    mooie kerk, als ik eens in nijverdal ben zal ik je controleren ;D

    BeantwoordenVerwijderen